26/6/07

PIRO


quan tenia set anys vaig posar la mà damunt una planxa encesa per accident. recordo el curtcircuit de les meves neurones, les mil.lèsimes de segons elíptiques que vaig trigar en retirar-me de la superfície ruent. no era foc en sí, però va ser el primer avís de totes les altres vegades que em cremaria, m'encendria, em consumiria i aprendria d'una cicatriu posterior.

en aquest particular cap de setmana de sant joan just ha fet un any que vaig iniciar un foc del qual ara només sento que en queda l'incadescència de tot allò que només crema si es sobrealimenta, que consumeix molt més combustible del que un hi posa. i he descobert que hi ha flames que he convertit en focs i, si em descuido, en incendis i que arriba un moment en que més val que els apagui, no importa l'aigua que necessiti, tant se val si algun vent d'afecte els rebifa.

i, per contra, també he descobert que hi ha cremors agradables, nous, inesperats. el crepitar d'una nova mirada. l'escalfor d'un contacte perllongat amb el meu braç en una sala de projecció a les fosques. una petita escalfor, un desig que augmenti i una por a que s'apagui. el foc que es corba als teus llavis mentres salten les espurnes (que no els esquitxos) del mar que sento de fons. la cremor exòtica de les espècies d'un restaurant libanès. la calidesa que em queda a la samarreta després de l'abraçada de la rebeca. l'àcida mossegada del sol quan descobreixo a la dutxa on no m'he posat protecció trenta. la sorpresa en descobrir que els segons d'espera fins que m'arriba el teu primer missatge han estat ardents. l'incorporeitat del vapor de les ganes de tornar-ho a repetir.

les fogueres tremoloses, les històries velles com dues o tres volves de cendra enlairant-se, fent uns lleugers compassos de vals i descomposant-se. el foc, posant llum als meus dies foscos.

10 comentarios:

Anónimo dijo...

cuando tenía siete años puse la mano encima de una plancha encendida por accidente. recuerdo el cortocircuito de mis neuronas, las milésimas de segundo elípticas que tardé en retirarmede la superficie ardiente. no era fuego en sí, pero fue el primer aviso de todas las otras veces que me quemaría, me encendería, me consumiría y aprendería de una cicatriz posterior.


en este particular fin de semana de san juan justo ha hecho un año que inicié un fuego del que ahora sólo siento que queda la incadescencia de todo aquello que sólo quema si se sobrealimenta, que consume mucho más combustible del que uno pone. y he descubierto que hay llamas que he convertido en fuegos y, si me descuido, en incendios y que llega un momento en que más vale que los apague, no importa el agua que necesite, que más da si algun viento de afecto los reaviva.


y, por contra, también he descubierto que hay quemores agradables, nuevos, inesperados. el crepitar de una nueva mirada. la calidez de un contacto alargado con mi brazo en una sala de proyección a oscuras. un pequeño calor, un deseo de que aumente y un miedo de que se apague. el fuego que se forma en tus labios mientras saltan las chispas (que no las salpicaduras)del mar que siento de fondo. el quemor exótico de las especies de un restaurante libanés. la calidez que me queda en la camiseta después del abrazo de rebeca. la ácida mordida del sol cuando descubro en la ducha donde no me he puesto protección treinta. la sorpresa en descubrir que los segundos de espera hasta que me llega tu primer mensaje han sido ardientes. la incorporeidad del vapor de las ganas de volverlo a repetir.


las hogueras temblorosas, las historias viejas como dos o tres copos de ceniza volando hacia arriba, haciendo unos ligeros compases de vals y descomponiéndose. el fuego, poniendo luz a mis días oscuros.





Superant-te dia a dia. Preciós. T'estimo.

@ELBLOGDERIPLEY dijo...

Jo tambè em poso protecciò 30 ó 45. Pell delicada, sensible, ù es crema tot:-)
Però, i si no ens cremem? Parlem d'una cosa calida, com sempre. Ens cremem, però no per cremar-nos, solsament per seguir vius, per fer-nos(?) sentir ell nen que portem dintre, que encara sent coses mòrbides i noves: tot nou, tot vell, com aquella primera vegada que ù es mira nù al mirall, es veu i pensa: "soc jo, em sento".
No fumeu....¡No fume señora junto al surtidor de gasolina!:
-Sólo son dos caladas, miri vostè, ¿O cree que quiero hacer saltar el Carrer Aragò? Sólo quemarme un poco el corazón, sentir que late...

goldengate(d) dijo...

rrrrrrr: merc per la traducció, com sempre.

ripley: ho sé. jo també considero que a vegades cal cremar-se, portar les coses fins al límit per viure. quedar-se a mitges, no és viure sino sobreviure. les ferides així són més profundes, però les satisfaccions també.

yunzapito dijo...

cada vez me gusta más la forma que escribes.

Me gusta el halo de misterio que envuelve algunas de las entradas, me quedo con saber ganas de saber mucho más pero con miedo de preguntar.

Anónimo dijo...

Nen jo si que em vaig cremar aquest finde amb la moto, tengo los hombros como dos antorchas.

En fin que com sempre dius que no t´escric res pos et deixo aquesta chorrada, encara que l´entrada m´ha agradat molt.

goldengate(d) dijo...

yunzapito: bueno, quiza no es tano miedo como la distancia respetuosa con todas las historias, no? si tu preguntas, intentaré responderte y lo que no pueda será por el respeto de estar hablando de otras personas. tu interés se agradece. tus comentarios aun más.

picola: em descollono amb les teves trucades. de verdad, tu idea de ir en pelotas con la moto para igualar el moreno en plan paz vega en lucía y el sexo tiene lo suyo.

Antoni Esteve dijo...

Jo sóc dels que pensen que els focs sol han de ser momentanis, però les brases, les escalfors, han de mantenir-se.
L'escalfor es reconfortant, el foc et pot cremar, però a qui no li ha agradat jugar alguna vegada amb foc?
Molt maco el post!

Anónimo dijo...

Tu te ries pero cualquier dia de estos veras en el Punt:

"Chica decide ir desnuda en moto para igualar su moreno"

o

"No al moreno paleta: ponga fin al problema no vistiendose"

Dani dijo...

Bones xiket!! No savia que t'havies cremat la mà amb una planxa! En fi xiquet, encara no t'he pogut fer el tibuinforme, pero tranquil, arribara, he estat a tope amb el trasllat i tota la pesca. Per ara et puc dir que molt més animats que els ultims, pero genials com sempre!! Una abraçada maku ;)

tibu

goldengate(d) dijo...

picola: bueno, mientra no vea titulares tipo "accidente múltiple ante distracción por chica desnuda en moto. la imputada alega haber querido subir su piel dos tonos" o
"nuevo dermovagisil reflecting sun: bronceado íntimo" yo te voy a seguir queriendo igual. de hecho, incluso con esos titulares, te seguiría queriendo. es lo que tiene la incondicionalidad.

tibu: pues si, maku, una cremada en tota regla. ya me podia haber sollado todo el huellamen digital y as no ser fichado jamás de los jamases por la interpol y atracar sucursales bancarias a tuti plen, però no, mira tu por donde. esperará ansiós els tibuinformes. petons